Avaleht GoodNews katsetab GOODNEWS KATSETAB! Rasedate jooga on tõhus ettevalmistus eelseisvaks sünnituseks
GOODNEWS KATSETAB! Rasedate jooga on tõhus ettevalmistus eelseisvaks sünnituseks
GoodNews katsetab
0

GOODNEWS KATSETAB! Rasedate jooga on tõhus ettevalmistus eelseisvaks sünnituseks

0

img_1375Ilmselt on palju neid naisi, kes arvavad, et jooga pole nende jaoks, aga rasedate jooga on neile eriti müstiline — kuidas sa ometi suure kõhuga selliseid asju peaks suutma teha? Tegelikkuses aga on kogu jooga rajatud täiesti loomulikele ja igaühe jaoks võimalikele harjutustele, rasedate jooga aga on veel eriti imeline, sest see annab teadmised ning kehalised oskused, mida sünnitajal, eriti aga esmasünnitajal, on väga vaja teada.

Rasedate joogast räägib joogaõpetaja ja raamatu “Kõhule pai” autor Merit Raju ning oma muljeid jagab esimest korda rasedate joogas käinud Joanna Müür.

Merit, milles seisneb erinevus rasedate jooga ning tavalise jooga vahel?

Rasedate jooga on rahulikum ning aeglasem. Kui ma tavalises jooga tunnis ütlen, et nüüd pingutage veel või pidage veel vastu, siis rasedate joogas ma seda ei rõhuta, vaid peab olema hästi tundlik oma keha suhtes ja tuleb vaadata, et endale liiga ei tee. Mis aga ei tähenda, et seal pingutust ei ole. Näiteks käte hoidmise harjutused mitu minutit, kas õlgade kõrgusel või kõrgemal, see on iseloomulik Kundalini jooga rasedate joogas. See arendab meie närvisüsteemi ja kui see on tugev, siis me oleme emotsionaalselt tugevamad ning tugev närvisüsteem ongi eelduseks, et me oleksime head sünnitajad. See õpetab enda meelega tööd tegema, sest sageli ei ole ainult lihased või toores jõud need, millega me hoiame asendit. See õpetab endale sisendama, et ma proovin, ma pean vastu või võtan seda justkui väikest eksperimenti, et mis saab siis, kui ma tunnen, et ma enam ei jaksa, aga otsustan, et ma jaksan küll. See on sama mentaliteet, mida võib vaja minna sünnitusel.

img_1371

Miks võiks üks tulevane ema läbida rasedate jooga tunni või koguni kursuse?

Ma loodan, et on mitu asja, mida see tund annab. Üks on see, et võtta raseduse jooksul aeg iseenda, oma keha ja oma lapse jaoks. Kindlasti valmistab see ette sünnituseks, kuigi see ettevalmistus võiks muidugi olla igapäevane. See on ka kohtumine teiste naistega, kes ka on teadlikud beebiootajad ning nii saab teada, mis moodi nemad valmistuvad, mis küsimusi või mis tervisehädasid neil on, mida nad on teada saanud, millised on uued tooted beebidele, mida üldse osta, kas ja mida läheb tõesti vaja – see on kogemuste vahetuse pool.

Rasedate jooga harjutused jagunevad kaheks. On ühed, mis on konkreetselt sünnituseks ettevalmistavad, teatud poosid ja teatud meditatsioonid ja teised, mis on selleks, et kehal oleks mõnusam rase olla. Neid mõlemaid harjutusi me võtame siin tunnis läbi. Nagu ma tunni ajal rõhutan, et lõug tuleks hoida lõdvana ning kahe harjutuse vahel teha sügav hingetõmme, on ka need oskused, mida läheb hiljem sünnitusel vaja. Siin ma kordan neid kogu aeg, üheksa kuud, ja sünnitusel ei ole seda enam vajalik korrata, vaid see on sulle justkui sisse jäänud. Kui on pingutus, siis sa lõdvestad enda lõua või kui on tuhude vaheline paus, siis sul on meeles hingata oma beebile ning endale sügavalt, et ta saaks hapnikku, mida ta tuhude ajal väga palju ei saa, kuna ta on seal kokku pressitud.

Kui üleüldse joogaga tegeleda, kas siis rasedate jooga või mõne muu keha-meele praktikaga, siis sa õpid tundma, mida sa parasjagu enda kehas tunned, ja sellest on ka sünnitusel kasu. Su keha tegelikult ise juhendab, et mis poosis sa võiksid olla. Kuid kui sa oled nii-öelda otse kontorilauast läinud sünnitama ja ei ole üldse ettevalmistust saanud teha, siis võib-olla ei pruugi sa märgata neid keha märguandeid, mis poosis oleks parem olla või märkad vähem. See aitab saada oma kehaga paremini kontakti.

Me ei räägi ka ainult sünnituse ajast, vaid räägime ka raseduse ajast, pärast sünnitust beebi eest hoolitsemisest ning naise keha taastumisest peale sünnitust.

Kui tihti või millisel rasedusfaasil antud tunnist ja kursusest võiks osa saada?

Ma usun, et tunde järgi ja kui ärevus sünnituse ees on suur, siis mida varem, seda parem. Minul isiklikult oli raseduse alguses väga suur iiveldus ja ma ei saanud ise üldse füüsilise joogaga tegeleda, siis ma sel ajal ei oleks tulnud, kuid kui mul iiveldus ära läks, hakkasin ma joogaga tegelema. Ehk niipea, kui ise tunned, et oled kas füüsiliselt või vaimselt valmis tulema.

Ma usun, et kord nädalas on hea miinimum, et hoida seda rütmi. Mingeid harjutusi oleks hea iga päev teha, nagu näiteks vaagnapõhja lihaste pingutamist ja lõdvestamist. Kätehoidmisharjutusi, et enda emotsionaalset vastupidavust suurendada ja tugevdada. Need ei võta päevast palju aega ning on hea, kui neid regulaarselt teha. Motivatsiooni ning seda, kuidas neid harjutusi teha, saab ka teada siit rasedate jooga tunnist.

img_1372

Joanna kommentaar katsetuse kohta:

GoodNews katsetustes oleme kokku puutunud mitmete erinevate jooga liikidega, aga seekord sain proovida midagi eriti vinget ning omamoodi – rasedate joogat.

Läksin rasedate jooga tundi suure õhinaga ning olin seda juba oodanud. Esialgu Õnnelaboratooriumisse sisse astudes oli juba tunda mõnusat rahu ning ruum ise oli niivõrd puhta energiaga, et seal oli ääretult mõnus viibida. Tunnis oli lisaks minule veel kolm beebiootajat, kellest kaks juba pigem lõpu pool ning kolmas naine alguses. Oli huvitav näha teisi beebiootajaid, kuna enda raseduse jooksul ei ole ma teiste rasedatega kokku puutunud. Seega võin juba öelda, et rasedate jooga tund on üks hea koht, kus olla koos teistega, kes on sinuga samas seisus, see vaatepilt ning tunne on ääretult soe ja lahe. Samuti küsimused, mis raseduse jooksul tekivad, on erinevad ning on huvitav kuulata, mida või millest mõtlevad teised.

GoodNews katsetuste jooksul oleme kokku puutunud ka Kundalini joogaga, millesarnane tänane tund ka oli. Tund ise ei olnud keeruline, alguses kartsin ma pisut seda, et esimest korda minnes olen ma ehk kui puuhobune teiste seas ning kasvav kõht ei luba ka enam nii palju painduda kui varem, aga see tunne läks kohe meelest, sest ei saanud arugi õigesti kas paindun või mitte, aga harjutused olid mõnusad! Mõnusad just sellepärast, et iseseisvalt kodus ma ei ole julgenud ennast niivõrd palju painutada ning selle viie kuu jooksul on vist kondid natukene kangeks jäänud, aga peale harjutusi on jälle vähemalt viis korda kergem ning „lahtisem“ tunne.

img_1374

Kui rääkida sünnitusest endast, siis ma ei tea, aga ma usun, et ma ei ole ainus naine, kellel on olnud hirm sünnituse ees. Pisut hirmutav see on siiski mulle tundunud, kuigi lõpptulemus on muidugi rõõmustav. Rasedate jooga tunni juures meeldis mulle kõige enam see, et olles ümbritsetud teiste beebiootajatega ning 90 minutit keskendudes enda beebile ning endale andis lõpetuseks tunde, et sünnitamine on täiesti tehtav ja karta ei ole küll midagi vaja – see oli kindlasti kõige suure väärtus tänase tunni juures.

Tunni lõpetuseks ootas mõnus puhkemoment, kui sai pea padjale panna ning teki peale visata, lamada külili ning tunnetada enda keha, see oli väga huvitav, sest ega väga tihti päeva peale ei teki hetke, et lihtsalt istuda ja enda keha kuulata. Antud puhkehetkel tuli peale huvitavalt üllas tunne.

Ma nüüd ei teagi, kas kõhuelanikule antud ettevõtmine pigem meeldis või mitte, kuid peale esimese mantra laulmist ja enda hääle valla laskmist, otsutas ka tema tegutsema hakata ning nii kestis see kuni tunni lõpuni. Loodetavasti oli ka tema sama elevil tänasest katsetusest kui mina.

mm
Joanna Müür Toimetaja
joanna@goodnews.ee

Kommentaarid