1. Avaleht
  2. Eesti elu
  3. LAEVAMUDELISM! Laevamudelistid kogunevad Pilkuse järvele
LAEVAMUDELISM! Laevamudelistid kogunevad Pilkuse järvele

LAEVAMUDELISM! Laevamudelistid kogunevad Pilkuse järvele

Eelmise aasta võistlused Pilkuse järvel Foto: Eesti Laevamudelistide Liit
Eelmise aasta võistlused Pilkuse järvel
Foto: Eesti Laevamudelistide Liit

7.-8. mail 2016 toimuvad Otepää vallas, Pilkuse järvel  raadio teel juhitavate kestvussõidu paatide rahvusvahelised võistlused „Tamme Karikas“.

See oli  täpselt 10 aastat tagasi, kui laevamudelistide aktivistid Eesti Tehnikaspordi Liidu toel  rajasid Pilkuse järve äärde, järve kohale kõrguva tamme alla (sellest ka võistluste nimi) võistlussilla. Ehitusel olid abiks ka sõbrad Lätist –  selle ala harrastajad.

Sellest ajast alates on aastas kord või kaks seal raadio teel juhitavate paatide võistlusi läbi viidud. Traditsiooniliselt on olnud see hooaja avavõistlus Baltikumis, nii ka seekord.

Tänu looduskaunile kohale ja heale organiseerimisele on „Tamme Karikas“ võistlus, kuhu tulevad kohale nii naaberriikide selle ala parimad kui ka kaugemate riikide esindajad. Alati on külalisteks olnud lätlased, viimastel aastatel leedukad ja valgevenelased, käinud on ka soomlased. Seekord ootame külalisi lisaks Venemaalt ja Norrast. Tase on kõrge – osalevad piloodid, kes on maailma meistrivõistlustel saanud medaleid ja pääsenud finaalidesse.

Kestvussõidu mudelid võistlevad ristkülikukujulisel võistlusrajal mõõtudega 100 x 50 meetrit, mille tagasirgel on lisaks sirge, keskel 10 meetrit raja sissepoole nihutatud poi, nii et tekib M tähele sarnane võistlustrass.

laevamudelid2015 (2)
Eelmise aasta võistlused Pilkuse järvel Foto: Eesti Laevamudelistide Liit

Peale mootorite soojendamist tuleb mootorid seisata, et need stardisignaali kõlades taas käivitada ja asuda võistlusringe läbima. Sõiduaega on 20 minutit.  Tehakse kaks sõitu, millest parim läheb arvesse. Kui paadiklassis on võistlejaid rohkem kui 13, sõidetakse kahes grupis ning võitja selgitatakse finaalsõidus kuhu pääseb 12 parimat.

Juhtub sõidu ajal paat seisma jääma või ümber minema, toob päästemeeskond paadi sillale ning võistleja võib selle taas sõidukorda seada ja sõitu jätkata.

Võisteldakse paadiklassides mis on varustatud kas 3,5 ;  7,5 ; 15 kuupsentimeetrise silindrimahuga „nitro“ mootoritega või 27 ; 35 kuupsentimeetriliste bensiinimootoritega. Võimsamates paadiklassides ulatuvad kiirused kuni 100 km/h.

Sel aastal korraldame uuendusena võistluse vabaklassis, kus ainsaks piiranguks on paadi pikkus, mis ei tohi ületada 1,5 meetrit. Paat võib olla varustatud ükskõik millise sisepõlemis – või elektrimootoriga. Sõiduaeg  neli minutit. Nii, et need, kellel on kodus mõni raadio teel juhitav mootorpaat, mida soovitakse proovile panna, on oodatud osalema.

Treeningsõidud algavad laupäeval 7-ndal mail kella 10.00, võistlussõitude algus kell 12.00

Et kaugemad osalejad aegsasti koduteed alustada saaksid on pühapäeval võistluste algus kell 9.00.

Head Uudised GoodNews