1. Avaleht
  2. Meestele
  3. TASUB TEADA! PZU kindlustuse esindaja avaldas kogu tõe sõidukikahjude ja ülevaatuse seostest
TASUB TEADA! PZU kindlustuse esindaja avaldas kogu tõe sõidukikahjude ja ülevaatuse seostest

TASUB TEADA! PZU kindlustuse esindaja avaldas kogu tõe sõidukikahjude ja ülevaatuse seostest

PZU1PZU kindlustuse kahjukäsitluse sõidukikahjude grupijuht Jaanus Tanne rõhutab, et kindlustuskahjude väljamaksmiseks peab autol olema tehtud ülevaatus.

Kui tekib kaskokindlustusjuhtum autoga, mis pole tehniliselt korras ja millel puudub ülevaatus, ilmneb põhjuslik seos õnnetuse juhtumise ja ülevaatuse puudumise vahel, siis on kindlustusseltsil alus hüvitist vähendada või sellest üldse keelduda. “See ei pruugi siiski alati nii olla, näiteks juhul, kui sõidukil puudub kindlustus, aga pannakse toime vandalism. Kui aga ülevaatus puudub seetõttu, et sõidukil näiteks heitgaasid ei olnud korras, siis küll ei ole kindlustuse vähendamiseks või väljamaksmisest keeldumiseks mitte mingisugust alust. Kui ülevaatuse puudumise põhjuseks on veermiku rikked ja õnnetus juhtub mõne detaili purunemise tõttu veermikus, siis on nende kahe asja vahel juba põhjuslik seos ja siis on kindlustusseltsil õigus hüvitist vähendada või keelduda selle väljamaksmisest sootuks,” rääkis ta.

PZU2Tanne sõnul sõltub kahjukäsitluses kõik konkreetsest juhtumist: “Kui suur roll oli sellel faktil, et sõiduki tehniline seisukord võis põhjustada juhtumi. Üheselt ei ole võimalik öelda, et kas keeldutakse või vähendatakse. Iga kahjukäsitlus ja iga juhtum on eriline. Käsitleja vaatab üksikasjalikult asjaolud üle ja vajadusel konsulteerib juristiga. Alles siis otsustatakse, mil määral hüvitis välja makstakse.
Ühe juhtumi puhul eraldus maanteel sõitval sõidukil sõidu ajal ratas ja hiljem kahjukäsitluse käigus selgus, et sõiduk oli paar kuud varem saanud korduva ülevaatuse, kuna rattakinnituse poltidest kolm ei vastanud nõuetele, st olid ära murdunud. See oli ülevaatuses ära märgitud, ratas oli tegelikult all ainult kahe tikkpoldi küljes ja ilmselgelt see ratas siis lõpuks sõidu käigus irdus alt ära, auto sõitis teelt välja, kraavi, ja läks mahakandmisele. See juhtum lõppes kahju hüvitamisest keeldumisega, kuna seal oli täielik põhjuslik seos kahju toimumise ja tehnilise rikke vahel,” tõi kahjukäsitleja näite.

PZU3Jaanus Tanne palus meelde jätta: „Ühelegi kliendile me meeldetuletust ei saada, et nüüd hakkab ülevaatus lõppema. Kui kahjukäsitluse käigus sõiduk satub meile ja me märkame, et sellel puudub tehnoülevaatus, siis anname sellest kindlasti kliendile teada. Kui ülevaatuse puudumisel ei ole mingit rolli kahju hüvitamisel, siis klient sellest kuidagi ei kannata. Ülevaatuse toimumise aega saab igaüks jälgida sõiduki tehnilisest passist. Ülevaatuse toimumise aeg on seotud ka sõiduki registreerimisnumbriga. Viimasele numbrile tuleb liita juurde 2 ˗ nii saab teada kuu, millal tuleb ülevaatusele minna. Ehk siis märtsis peaksid ülevaatusel käima autod, mille numbrimärgil viimane number on üks,” jagas ta nõuandeid.

Jaanus Tanne rääkis kahjukäsitluse seostest tehnoülevaatustega ka Kanal 2 Eestimaa meeste lemmiksaates “Rooli võim“.

VAATA VIDEOT!

Jaan-Ivo Lukas

Head Uudised GoodNews