Avaleht GoodNews raadios KUULA! “HEAD UUDISED”! Kliiniline toitumisterapeut Maarja Lember: mina olen selline pudrumutt – lemmik on kaerahelbepuder!
KUULA! “HEAD UUDISED”! Kliiniline toitumisterapeut Maarja Lember: mina olen selline pudrumutt – lemmik on kaerahelbepuder!

KUULA! “HEAD UUDISED”! Kliiniline toitumisterapeut Maarja Lember: mina olen selline pudrumutt – lemmik on kaerahelbepuder!

Kesk-Eesti Tre Raadio saate „ Head uudised” külaliseks 11. märtsil oli kliiniline toitumisterapeut Maarja Lember. Maarja Lember, kes töötab Tallinna Lastehaiglas ja Põhja-Eesti Regionaalhaiglas ning pakub toitumiscoaching’ut Health Clinicus.

Maarja aitab patsientidel jõuda arusaamiseni, miks ja kuidas tekib ülekaal ning kuidas selle murega hakkama saada. Kuidas jõuda tervisliku toitumiseni ning kuidas ikkagi muuta enda kehakaal selliseks, et inimene on terve ning õnnelik. Eilset saadet saab kuulata ka täna kell 16.15.

HÄID MÕTTEID JA SOOVITUSI MAARJALT:

  • Inimesi, kes pöörduvad toitumisterapeudi poole, on erinevaid. Kellel on seedeprobleemid, kellel kaaluprobleemid, kellel haiguseseisundid, mistõttu vajavad eridieete.
  • Kliinilised toitumiseterapeudid töötavad tervishoiusüsteemis ja tegelevad inimestega kellel on mingid haigusseisund ning kes vajavad muutust toitumises. Kliiniline toitumisterapeut tegeleb toitmi
  • Toitumisnõustaja tegeleb rohkem inimestega, kellel spetsiifilist haigusseisundit ei ole, kuid kellel on soov tasakaalustada oma menüüd.
  • Nii terapeudil kui nõustajal on patsiendiga töötamise baas all. Teraapia viitab sellele, et toitumisterapeudil on oskused muuta toitumist selles suunas, et see omab mingisugust füsioloogilist mõju.
  • Kuna kaalulangetus teema on paljudele inimestele huvipakkuv, siis sellest räägitakse palju ja soovitakse raha teenida. Tihti nende soovituste taga puuduvad laiemad teadmised. Igal inimesel on individuaalsed vajadused ja eelistused, mida peab soovitusi andes arvestama. Kaalulangetussaadetes tundub nagu kõik oleks must ja valge. Minu arvates on sealsetes saadetes soovitused liiga äärmuslikud.
  • Kui inimene on ülekaalus, ei tähenda see kohe, et ta on ebatervislik või kui inimene on kõhn, siis on ta tervislik. Kaal on ainult üks tegur suures pildis.
  • Kiire kaalulangetus ennustab kiiret kaalu taastõusu.
  • Kui me piirame enda toitumist, võivad tekkida sundmõtted toitumisest ja söögist, mis võib tekitada ülesöömist.
  • Söömishäired on psühhiaatrilised probleemid.
  • Sundmõte toitumise juures on probleem siis, kui see hakkab häirima igapäevast elu. Tuleb leida, mis nende põhjuseks on.
  • Ääretult suur roll on toidusedeli kvaliteedil.
  • Raskem on ju üle süüa õunast kui šokolaadist.
  • Supertoidud on ilus turundusväljend. Mitte ükski toit oma olemuselt ei tee inimese toidusedelit tervislikumaks või vähem tervislikumaks. Meie enda kodumaised toiduained on väga kõrge vitamiinide ja mineraalainete sisaldusega. Supertoit kui selline on pigem turundustrikk.
  • Mina olen selline pudrumutt – lemmik on kaerahelbepuder!
  • Hea hommikusöök on tasakaalustatud ning hoiab energiataset üleval.
  • Laktoos on piimatoodetes leiduv looduslik suhkur.
  • Söögipausid ei tohiks minna liiga pikaks.
  • Maovähendus ei ole lihtne lahendus ega hõbekuul. Et kaalulangus püsiks, on vaja elustiili muuta.
  • Tähtis on, et need harjumused, mida inimene loob, sobiksid tema elustiiliga ja oleks jätkusuutlikud. Muutusi tasub teha sammhaaval.
  • Erinevatel inimestel on erinevad vajadused. Ei tasuks mõelda, et minu mure on tühine või on häbi tulla toitumisterapeudi juurde.

SAATES KÕLANUD TEEMAD:

  • Kliinilise toitumisterapeut = toitumisnõustaja – 08.21
  • Toitumisnõustaja poole pöördumine – 09.50
  • Kaalulangetussaated – 11.08
  • Kehakaal -13.10
  • Kiire kaalulangus – 14.20
  • Psühholoogiline pool toitumises – 16.15
  • Anoreksia ja sundmõtted – 18.05
  • Kalorite lugemine – 21.14
  • Supertoidud – 23.29
  • Hea hommikusöök – 25.40
  • Piimatooted, laktoositalumatus – 26.27
  • Lõuna ja õhtusöök – 32.05
  • Toitumine treeni eel ja trenni ajal – 33.40
  • Paastuaeg – 34.43
  • Kaalukirurgia – 38.34
  • Vead tervislikul toitumisel – 45.14