HEAD EESTI INIMESED! Abivalmid inimesed jagasid oma suviseid heategusid
Heade uudiste portaal GoodNews korraldas koos loodustoodete brändiga The Body Shop Facebook’i mängu “Millise heateo Sina sellel suvel tegid?”, kus inimesed kirjutasid kommentaaridesse oma selle suve abipakkumistest. Kõigi heategijate vahel loosis GoodNews 10. septembril välja 3 The Body Shop’i värsket Fijian Lotus parfüümõli, mis sisaldab Ausa Kaubanduse koostisaineid. Võitjad avalikustati täna hommikul. Võitjateks osutusid Signe Sillamägi, Kadi Kass ja Irina Timuska.
“Saime kokku 56 heateo kirjeldust ja GoodNews’i meeskonnal on meeldiv tõdeda, et abikäe ulatajaid on tõesti palju. Kindlasti on rohkesti neidki toredaid inimesi, kel kampaania toimumine üldse silma ei jäänudki, kuid see ei vähenda ju vähemalgi määral nende poolt südameheadusest korda saadetut!” rääkis heade uudiste portaali looja ja peatoimetaja Monika Kuzmina.
Suur osa inimeste poolt tehtud heategudest on pisikesed, sageli märkamatud, sellised, mis ununevad tihti heategijal endalgi, kuid kindlasti jäävad südamesse neile, kes avastasid, et pole siinilmas oma muredega üksi.
“Vahel piisab pisiasjast, et teha kellegi päev ilusaks,” ütleb oma kommentaaaris Raili Riks, kes püüab päevas teha vähemalt ühe heateo. Paljudel on lausa kirjaridade kaupa üles lugeda neid väikesi abiandmisi, mis on päeva jooksul silma jäädes märkajalt tuge saanud.
Jagatud muljetest saab teada, et toredad inimesed aitasid igati haigeid, kodutuid, hüljatud loomi, leinajaid või lihtsalt teatud oludes hätta sattunuid, annetasid raha, riideid, kooli- ja mänguasju, loovutasid verd ja lõid kaasa heategevusüritustel ning Kadri Paeste päästis uppumisohus tüdruku. Väga paljud aitasid neid, kes olid ja on hingehädas. Nii ütleb Tiia Ovtsinnikov: “Olin toeks ja seltsiks töökaaslasele, kes kaotas kalli inimese” ja Aivi Omer lisab: “Olin toeks ühele lähedasele tuttavale, kellel tuli keskealise naisena oma senine elu selja taha jätta ning kõike sõna otseses mõttes nullist alustada.” Signe Sillamägi leiab: “Ka rääkimine on abi andmine ja tihtilugu juhtub, et räägin inimestega nende muredest ja lohutan neid.”
Mitmed kommentaatorid on heategude registrisse arvanud need ettevõtmised, mis tunduvad küll tavaliste ja igapäevastena, kuid toovad ometigi rõõmu, näiteks seente korjamise ja mooside vaaritamise lastele ja lastelastele. Kersti Tekko arvab, et ka lastega palju koos olla tähendab teha head ja Archibald Kald on paljude abivajajate toetamise kõrval teinud kindlasti vajaliku heateo endale – ta loobus suitsetamisest.
“Mulle väga meeldib mõte – ma ei aita selleks, et ennast hästi tunda, vaid ma tean, mida tunnevad need, kes abi vajavad! Siiski on hinges ka alati hea tunne, kui saan aidata,” kirjutab Tiina Hõbejärv.
Kõik need toredad inimesed ja lahked teod väärivad äramärkimist ja kiidusõnu, sest on tehtud heast südamest ja omakasupüüdmatult.
GoodNews’i partneriks selle ilusa ettevõtmise juures oli eetilistel väärtustel põhinev kosmeetikabränd The Body Shop, mis on loomkatsete vastu, toetab ausat kaubandust, seisab inimõiguste eest ja panustab keskkonnakaitsesse. Ilupakkuja on muuhulgas korraldanud kampaaniaid nii noorte ja laste seksikaubanduse kui ka koduvägivalla ja loomkatsete vastu. Lisaks on andnud panuse Nigeria tagakiusatud Ogoni hõimu toetuseks ning vaalade ja vihmametsade kaitseks.
“Usume, et tõeline ilu tuleb südamest. Meie jaoks on ilu palju enamat kui lihtsalt kena näolapp. Olla ilus tähendab tunda end hästi ja teha head,” on öelnud The Body Shop i asutaja ja looja Dame Anita Roddick.
“Head teod moodustavad armastuse keti” – Ema Teresa
Jüri Kukk