1. Avaleht
  2. GoodNews raadios
  3. KUMA, TRE JA GOODNEWS! Eetris on kaks muusikut ilusast paksust atmosfäärist
KUMA, TRE JA GOODNEWS! Eetris on kaks muusikut ilusast paksust atmosfäärist

KUMA, TRE JA GOODNEWS! Eetris on kaks muusikut ilusast paksust atmosfäärist

Kui heade uudiste saate eetrisse trügib sisse portaali GoodNews esindav saatejuht Monika Kuzmina kahe noormehega, ei jää raadiomehel Mati Palmetil üle muud kui küsida “Mis toimub? Kes need veel on?” Tegelikult ta nii ei küsi, kuid see kumab läbi soovitusest “Härrased, me peame hakkama nüüd tuttavaks saama!” Nimed Joonas Alvre ja Oliver Rõõmus ei tundu Matile väga tuttavad olevat, kuid kuuldes nende ühist nimetajat “Pur Mudd”, kõlab rahulolev “Nüüd sain teada!”— saatejuht teab ilmselgelt, et tegu on duoga Eesti laulu poolfinaalist. Noored mehed selgitavad, et nimi on segu aserbaidžaani, iiri, slovaki ja veel mingist keelest ning tähendab ilusat paksu atmosfääri, mis paneb Mati küsima, et kas nende klubis ventilatsioon ei tööta. Nimest hoolimata ei näe saatekülalised pagulaste moodi välja, nad on šikid ja Eesti Laulu võistlusesse pääsenud lugu “Meet Halfway” on nende esimene singel üldse.

Joonas selgitab, et see ongi neil Oliveriga esimene lugu kahasse kirjutada ning Oliver lisab, et nende poolfinaal on konkurentsi poolest tugevaim. Mõlemad lubavad naljatamisi praegusel soodusajal juba piletid Eurovisioonile ära broneerida, kuigi Mati leiab, et nende lugu on selle lauluvõistluse jaoks liiga hea. Edasises jutus selgubki poiste ja saatejuhi ühine seisukoht, et Eesti laul on uutele tulijatele pigem väljund pildile pääsemiseks ehk Mati sõnutsi üks auhind paljudest.

Head uudised2

Joonas nendib, et nende loos on eurovisioonilikud elemendid olemas ja selles on ka drum&bass`i, kuid saatejuht nendib, et too muusikastiil suudab olla väga igav, kuid poiste lugu seda pole. Joonase arvates on nende loos siiski erinevaid kihte ja kõlasid, mis viitavad drum&bass`ile ning tema sõnul ei tahtnudki “Pur Mudd” kohe Eurovisiooni lugu luua, see, et laul läbi läks, oli neilegi üllatus. Monika küsimus loo sõnumist paneb algul poisid muigama, kuid siis selgitab Joonas, et tegu on poja lauluga isale — see räägib igatsusest ja armastusest ning kompromissist, sest pealkirigi tähendab poolel teel kohtumist. “Ei tahaks seda lugu päris karpi panna, kuulaja teeb sellest ise oma loo,” pakub ta ja Monika teeb järelduse: “Kes oma isa ei armasta, see teie lugu ei kuula!”

Mati küsib seepeale loo autobiograafilisuse kohta, meenutades grupi W.A.S.P. frontman`i Blackie Lawlessi lugu “The Crimson Idol”, mida laulja on pidevalt taas esitanud, justkui rõhudes oma suhetele isaga. Ehk siis, kas “Meet Halfway” põhineb noormeeste oma elul?

“Iga lugu peab tulema kuskilt, iga lugu, mis liigutab kuulajat, peab olema seotud artisti või artistiga — sisu on meilegi tuttav, tunne pole võõras,” selgitab Joonas.

Kuivõrd Oliver on alles 22 ja Joonas 25, siis nende tähelend algabki nüüd kohe Kuma stuudiost, sest esimest korda esinevad nad laivis ja akustilise versiooniga just siin. Kui laul lõpeb, ohkab Monika südamest ja tunnistab,et südame piirkonnas hakkas raske, aga ilmselt see pidigi nii olema. Joonase sõnul Eesti Laulu versioonis sellist tunnet ei teki. Mati ütleb, et heli- ja saundiparandusteta kõlas lugu nagu lasteaia lõpupeol. “Kohutavalt aus asi,” arvab ta. Oliver lisab, et raadio otse-eeter neis pinget ei tekitanud ja inimesed peavadki lugu ka naturaalsena kuulma.

Mati annab edasi Sven Lõhmuse kunagise mõtte, et trummi-bassi lugudel pole meloodia oluline, tähtis on tümps ja taust ning poiste mikrisse laulmine on justkui hoopiski teises seinas. Oliveri arvates on see õige ega ole ka, tümps toimib, aga “Pur Mudd”-i jaoks on oluline ka sisu ja meloodia.

head uudised3

Edasi tahab Monika teada, milline on sisukas lugu üldse ja kust tuleb noormeeste hingestatus. Joonase arvates peab lugu tulema hingest, kas siis esitaja või laulu kirjuta poolt, mingist hetkest või tundest, aga mitte rahategemise ideest. “See võib olla kasvõi roosa armastuslaul, aga kui see on loodud hingega, siis see töötab, klikib kuulajal ära,” selgitab ta. Hingestatus aga on neil lihtsalt tulnud sellest, et poistele meeldib muusikat teha ja nad mõtlevad neile asjadele, millest laulavad.

Mati on poistes tähele pannud perfektsionismi — enne mängima hakkamist elektroonilise blokiga häälestamine ei tundunud sobivat ja see tuli klahvidega üle teha. Ta meenutab, kuidas Marko Matvere Paides esinedes kruvikeeraga keelte pikkust kruvis ja Jaan Tätte selle peale käsi laiutas — kas duo liikmed ajavad ka täiuslikkust taga? Joonas nendib, et pill peab hääles olema, duo kohta aga on tal selgitus, mis ütleb, et nende muusika varieerub paksust atmosfäärist korralikku kütteni.

“Me oleme muusikalises mõttes erineva taustaga ja “Pur Mudd”-is püüame me need kokku panna, et kuulajale tekiks põnev tervik,” räägib Joonas. “Me täiendame teineteist —minu filmimuusikalisus ja Oliveri loominguline mõtlemine teevad meist terviku.”

Lisainfona selgub, et muusikud kohtusid esmakordselt 2012. aastal ühel jõulukontserdil, Joonas on mõelnud muusikaõpingutele Inglismaal, kuid praegu leiavad nad, et sellealast head haridust saab ka Eestis.

“Kaks äärmust keskteele kokku!” märgib Monika duo olemusena ja poisid kinnitavad, et neil on sama maailmavaade, kõik toimib, bändis on põhiline sõprus ja seda nad on. Siis palub Monika noormeetel üksteist iseloomustada.
Oliver Joonasest: “Tegemist on südamliku tüübiga, kellel on sügavad mõtted, kirjutab head muusikat, tal on laulukirjutamise oskus, tore tüüp, vallaline, telefoninumbri võin tüdrukutele anda.” Joonas Oliverist: “”Rõõmus, heledapäine, vallaline, põnevate loominguliste ideedega, andekas trummar, sihikindel ja asjalik tegelane, kui tahab midagi, teeb ära.”

Nüüd raputab Mati viimase golfiajakirja numbri toimetamisest väsinud Monika golfihaavadele soola ja uurib, millal “Pur Mudd” teiste tundud inimeste moel golfi mängima viiakse. Ilmneb, et Oliver on golfikeppi käes hoidnud, Joonas on ise kepi valmis meisterdanud ja golfipalligi puust välja treinud ning see isegi lendas. Igal juhul on mõlemad muusikud valmis golfi järele proovima. Monika meenutab veel oma esimest ajakirjanumbrit, mille kaanel oli anarhistliku mõttelaadiga Tõnu Trubetsky, kelle esimesks küsimuseks oli see, et kas nokamütsi peab pähe panema.

Nüüd tuleb Matilt halb uudis — nimelt hakkab saade lõpule jõudma. Monika küsimise peale selgub, et noormehed on heade uudiste portaalist justkui midagi kuulnud ja nad jäävad hätta vastamisega küsimusele, mis on hea uudis. Joonas ütleb pärast pikka vaikust, et see peaks olema midagi sügavat ja siis leiavad muusikud, et parim uudis oleks teade nende kauaoodatud muusikavideo valmimisest. Kuna Monikat häirib siiani väga meenutus ainsast korrast, mil heade uudiste saates lauldi inglise keeles, täpsustusega, et lugu ennast ta ei mäleta, siis hakkab naissaatejuht unistama sellest, et “Pur Mudd” laulaks ka eesti keeles. Mati nendib, et inimesed peaksidki unistuste poole püüdlema, kuid nüüd sõidab tema kolleeg koju unistusteta, sest poisid laulavadki lõpuloo eesti keeles. Ta lubab veel ka hakata Eurovisiooni vaatama siis, kuid “Pur Mudd” seal eestikeelset lugu esitab ning seekordne heade uudiste saade ongi läbi.

Saadet saab kordusena kuulata Tre Raadios pühapäeva kell 11 ja Kumas kell 15. Kuulake siis Kuma ja Tre raadiot, külastage heade uudiste portaali GoodNews ja vaadake kindlasti ära ka “Pur Mudd”-i Eesti laulu poolfinaalilugu “Meet Halfway”.

KUULA SAADET!

GoodNews Kuma raadios 17.detsember 2015'Pur Mudd' liikmed Joonas Alvre ja Oliver Rõõmus

GoodNews Top20

Jüri Kukk 

Head Uudised GoodNews